Numbness

مشکلی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند خواب رفتن دست و پا است که ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد،

علت و دلایل

خواب رفتن دست و پا می تواند علل مختلفی داشته باشد به نحوی که برخی از آنها بیماریهای مهم و برخی دیگر مشکلاتی ساده هستند.

بیشتر مواقع می توان با مراجعه زود هنگام به پزشک در صورتی که فرد دچار بیماری مهمی شده باشد از بسیاری از عوارض بیماری پیشگیری نمود.

بنابراین سعی کنید اگر گزگز دست و پا شما بیشتر از ۲۴ ساعت طول کشید حتما به پزشک مراجعه کنید.

اگر خواب رفتگی در محدوده یک عصب یا یک اندام از بدن باشد مثلا یک پا یا یک دست خواب برود احتمال مسدود شدن عروق اندام و آسیب آن اندام وجود دارد که این امر باید توسط پزشک متخصص مورد بررسی قرار گیرد.

بعضی از بیماری های مغز و اعصاب معمولا به شکل احساس گزگز، بی حسی یا خواب رفتگی در اندام ها خود را نشان می دهند. که بسیاری از افراد خواب رفتگی را به هنگام فعالیت و فشار بر روی عضو خواب رفته حس می کنند و باید در صورتی که بیش از ۲۴ ساعت طول کشید حتما به پزشک مراجعه کنند.

گاهی اوقات خواب رفتگی به دلایل متعددی چون اختلالات خونی، میزان بالای چربی خون، غلظت خون، کمبود کلسیم، آسیب های عصبی، بیماری های غدد داخلی، میزان بالای غلظت خون و اختلالات قلبی عروقی نیز ایجاد می شود.

برای تشخیص این حالات در ابتدا با مراجعه به متخصص علت بیماری ها مشخص می شود. بنابراین فرد باید از نظر آزمایش های خون، آسیب های عصبی، اختلالات غددی و آزمایش های اختصاصی توسط پزشک متخصص مورد بررسی قرار گیرد.

پس حواسمان باشد خواب رفتن دست و یا خواب رفتن پا همیشه به دلیل فشار به آن عضو و نرسیدن خون به آن عضو بدن نیست و می تواند دلایل دیگری هم داشته باشد. پس  حالا که علت بی حسی دست و پا را فهمیدیم بهتر است کمی محتاطانه تر با این مسئله برخورد نمایید.

“از سری مطالب پزشکی عمومی و غیر تخصصی سایت (اطلاعات  عمومی و غیر تخصصی پزشکی برای افزایش دانش سلامت  و اطلاعات عمومی پزشکی بازدیدکنندگان)