ارتودنسی نامرئی یا الاینر های شفاف

بسیاری از بزرگسالان و صاحبان مشاغل حساس اجتماعی که دچار دندانهای نامنظم و نامرتب هستند و نیاز به درمان ارتودنسی دارند، از انجام ارتودنسی فقط به این دلیل که نمی خواهند در محل کارشان براکت ها و سیم هایشان دیده شوند, خودداری می کنند.

الاینرهای شفاف یک نوع درمان ارتودنسی است که به صورت موثری می تواند بسیاری از مشکلات و ناهنجاریهای دندانی فکی را اصلاح نماید. این وسایل مشابه طلق های شفافی هستند که دندانها را در بر می گیرند . در درمان به طریقه ارتودنسی نامرئی از یک سری قالب های پلاستیکی شفاف نامرئی استفاده می شود.این پلاک های شفاف هر دو هفته یکبار تعویض می شود.درمان با این پلاک ها همانند پلاک های متحرک می باشند که امکان گذاشتن و برداشتن آنها توسط بیمار وجود دارد. با ارتودنسی نامرئی دیگر نگران ظاهر نامناسب وسایل ارتودنسی نباشید.

 توجه: در تمامی تصاویر الاینرها در دهان بیمار قرار دارد و همانطور که مشاهده مینمایید به هیچ عنوان مشخص نمیباشند.

الاینرهای شفاف جایگزینی نامرئی برای سیم و براکت های ارتودنسی میباشد. الاینرهای شفاف پلاک های متحرک شفاف و ساخته شده از طلق های پلاستیکی قابل انعطاف میباشند. الاینرهای شفاف مختص هر بیمار و مطابق با مشکل او ساخته شده و در حین استفاده اصلا قابل مشاهده نمی باشد. در هر مرحله با قراردادن الاینر بر روی دندانها نیرویی از طرف الاینر به دندانها وارد شده که کمک به تصحیح مقداری از نامرتبی دندانها میشود. به تدریج و با قرار دادن الاینرهای بعدی نامرتبی دندانها به طور کامل تصحیح میشود.
الاینرهای شفاف روشی بسیار مناسب برای درمان نامرتبی دندانها در بالغینی میباشد که تمایل ندارند دیگران متوجه شوند که آنها در حال انجام درمان ارتودنسی میباشند. همانطور که در تصاویر مشاهده مینمایید، با وجود الاینر در دهان بیمار به هیچ عنوان قابل رویت نمی باشد.

[dopts id=”1″]

از مزایای این روش:

1- نامرئی بودن پلاک و داشتن زیبایی نسبت به براکت ها

2- امکان در آوردن آنها زمانی که فرد تمایل دارد دیگران متوجه استفاده او از این روش نشوند (افزایش اعتماد به نفس فرد)

3- به دلیل متحرک بودن ان امکان رعایت بهداشت توسط بیمار به صورت عادی امکان پذیر است و ریسک پوسیدگی و مشکلات لثه کاهش می یابد.

دکتر سهراب آصفی
متخصص ارتودنسی و ناهنجاریهای دهان، فک و صورت
استادیار دانشگاه

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان