علائم و علت صافی کف پا

21625211119635125197855931605111236250247

افتادگی قوس های داخلی و عرضی همراه با چرخش خارجی مچ پا را صافی کف پا می گویند که براساس شدت و ضعف میزان صافی کف پا متفاوت است.

در این عارضه، پا با تمام پاشنه روی زمین قرار می گیرد و قسمت داخلی قوس طولی کف پا صاف است.

علائم و نشانه ها

بعضی از کودکانی  دچار این مشکل ، در قوس پاها، اطراف مچ پا یا در پایین قسمت خارجی پاهایشان احساس درد می کنند.

درصد کمی از کودکان مبتلا به عارضه صافی کف پا، هم درد دارند و هم دوست ندارند در فعالیت های فیزیکی مانند دویدن شرکت کنند.

کودکانی با صافی کف پای شدید که قسمت داخلی مچ پاهایشان به سمت داخل برگشته است تمایل دارند تا هرچه سریع تر کفش هایشان را از پایشان در بیاورند.این اتفاق ممکن است به همراه درد پا یا درد مچ پای کودک همراه باشد.

اگر فرزند شما بزرگتر باشد، ممکن است در هنگام راه رفتن در ناحیه ی پاشنه ی پا یا قوس پا احساس درد داشته باشد.

اگر فرزند شما مشکلات و درد هایی مشابه آن چه گفته شد داشته باشد باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک پاهای فرزند شما را معاینه خواهد کرد تا مطمئن شود که مشکل از پاست و از لگن یا زانو نیست.

علت و دلایل

در بسیاری از مردم، صافی کف پا به علل  ساختارهای استخوانی پاست و ممکن است یک مسئله ارثی باشد. یکی دیگر ازعلل این عارضه شل بودن مفاصل اتصال دهنده ی استخوان هاست.

اگر علت صافی کف پای کودک شما این باشد ، هنگامی که کودک شما می ایستد قوس کف پایش از بین می رود. باید بدانید که پا از ۲۶ استخوان که دارای ۳۳ مفصل و بیش از ۱۰۰ عضله، تاندون و رباط است تشکیل شده است.

شل بودن رباط ها نیز می تواند یکی دیگر از علل باشد.

” از سری مطالب پزشکی عمومی و غیر تخصصی سایت (اطلاعات  عمومی و غیر تخصصی پزشکی برای افزایش دانش سلامت  و اطلاعات عمومی پزشکی بازدیدکنندگان) ”