آیا شما هم به دیسک گردن مبتلا هستید؟

در اثر فشارهای مکانیکی و حرکات ایجاد شده به تدریج دیسک‌گردن دچار تغییراتی شده که از حالت نرمال خود خارج و در نهایت سبب بیرون زدگی دیسک می‌شود.

cervical-disc-replacement

یک دسته از علائم ناشی از فشار بر روی ریشه‌های عصبی و دسته دوم فشار بر روی نخاع است. علائم فشار بر روی ریشه‌های عصبی گردن، قابلیت انتشار داشته و از گردن و شانه به سمت اندام‌های فوقانی منتشر می‌شود.

بیمار غیر از درد، احساس بی‌حسی و یا خواب رفتگی در دستهای خود دارد. برخی بیماران دچار احساس کاهش قدرت دست‌ها می‌شوند. از سوی دیگر، برخی بیماران در اولین بار متوجه اختلال در حرکات ظریف دست‌ها هنگام نوشتن می‌شوند. این آسیبی که با فشار روی نخاع بروز می‌کند، جدی بوده و این بیماران با کاهش قدرت اندام فوقانی به پزشک مراجعه می‌کنند. همچنین ممکن است به تدریج اختلال در راه رفتن و حرکات پاها ایجاد شود.

می توان کاربران کامپیوتر، حسابداران، خیاطان و آرایشگران و افرادی که امور دفتری دارند را از افراد مستعد به دیسک‌های گردن دانست و از آنجا که دیسک‌های گردن در این افراد شایع‌تر است، لذا باید ورزش‌های گردن به ویژه ورزش‌های ایزومتریک را به طور مرتب و روزانه انجام دهند تا عضلات گردن و شانه آنها تقویت شده و از برند دیسک گردن جلوگیری شود.
افراد شاغل که معمولا در اکثر مواقع، سرشان در یک وضعیت قرار دارد، توصیه می شود این افراد در مراحل اولیه قبل از ایجاد علائم و درد در ناحیه گردن و سوزش ناحیه بین دو کتف باید ورزش کنند

درمان نگهدارنده دیسک گردن :

با رعایت نکته های بسیار ساده و جزیی می توان بیماری را درمان کرد. در بیرون زدگی دیسک، بلافاصله سیستم التهابی بدن فعال می شود و بدن هم به طور خودکار آن را خنثی می کند. دیسک گردن یک بیماری خودمحدودشونده است و با مداخلات بهینه سازی فرایند شغلی و وضعیت های مناسب هنگام کار بهبود حاصل می شود. بی حرکت نگه داشتن گردن بسیار مفید است زیرا فشار وارده کمتر می شود و به مرور بیرون زدگی سر جای اول خود برمی گردد. برای این کار گردن بندهای طبی وجود دارد. همچنین برای تقویت عضلات و قوی تر کردن آن مانورهای ورزشی کمک می کند تا روند سریع تر طی شود.